Wednesday, January 4, 2012

Siapa Hazel?

As Salam.. ehemm..update lagi. Kalau rajin baca, kalau malas tengok je takpayah baca.
   Ehemm, lupa cakap Hazel tu apa, siapa, dan mengapa Hazel? Hmm, Hazel tu nama hp aku Sony Ericson J20i haa. Dah lama berkhidmat tahu tak, banyak memori dalam tu. Kerja aku semua ada. Hilang semua tiada la masa depan aku, haha. Nak tahu cemana hilang pastu jumpa balik? Fuhh...

      Bismillah... Hmm.................dalam on the way perjalanan balik KL dari Jerteh, Terengganu. Dalam kereta Persona..ada empat orang..Ayah aku drive, mak tidur. Adik makan, dan aku tit tot tit tot dgn handphone buruk satu lagi tu..bukan Hazel. Dan ayah pun masuk simpang masuk satu masjid yang aku tak pasti nama masjid tu, Masjid al-Ahmadiah, Sauk Kuala Kangsar, Perak kalau tak silap. Aku terasa perut nak memulas, laju je keluar cari toilet. Masuk je toilet aku letak Hazel ni atas flush jamban, selesai je hajat terus tak ingat apa-apa. Pergi ambil wudhu dan sembahyang dan masuk kereta. Maka tertinggal Hazel aku kat atas flush jamban tu. Dah sampai jauh kat Tasik Raban baru aku sibuk cari Hazel. Waaa menangis tak berlagu. Sedih dalam kereta, monyok sampai rumah pun monyok lagi. Mencarut bagai. Fuh dugaan.
rasa nak menangis macam ni tahu tak? Alhamdulillah, akhirnya Hazel kembali ke pangkuan tuan dia :)
Ada lah ceritanya :)

No comments: